14 Temmuz 2010

Ofis yazıcınızı etkin kullanma yolları



Ofiste kullandığınız yazıcınızdan daha fazla verim almak istiyorsanız, birkaç ufak noktaya dikkat etmenizde fayda var. Bu püf noktaları toner/kartuş masraflarınızı, kağıt harcamalarınızı önemli ölçüde düşürmenize yardımcı olacaktır.

Yazıcımı nasıl daha etkin kullanabilirim?

1- Öncelikle yazdıracağınız belgenin gerçekten gerekli olup olmadığına karar verin. Klasik olacak ama gerçekten gerekmiyorsa yazdırmayın.

2- Yazdırmanız gerekiyor ama sadece bir kere kullanacağınız bir belge ise daha önce kullanılmış arkası boş bir kağıdı kullanmayı seçin.

3- Çok sayfalı yazdırma yapacaksanız, kağıdın her iki yüzünü de kullanın. Birçok programda önce tek sayfaları sonra da çift sayfaları yazdırma seçeneği vardır. Önce tek sayfaları ters sırada yazdırmanız, sayfaları tek tek ters sıraya dizme sıkıntısını ortadan kaldırır.

4- Yazıcınız hem renkli hem de siyah/beyaz çıktı alabiliyorsa, gerekmedikçe renkli çıktı almayın. Yazıcı seçeneklerinden siyah/beyaz baskıyı seçmek birkaç saniyenizi alır.

5- Aynı belgeden 10 tane çıktı almayın, yani yazıcınızı fotokopi makinası olarak kullanmayın.

6- Gerekmedikçe en yüksek kalitede baskı seçeneğini işaretlemeyin.

7- "Yazdır" düğmesine hemen basmayın. Birçok programda bulunan "baskı önizleme" seçeneğinden belgenizin nasıl görüneceğini kontrol edin. Herhangi bir hata yapmışsanız düzeltin.

8- 1.5 sayfalık bir yazıyı, yazı karakterlerini küçülterek 1 sayfaya düşürebiliyorsanız neden öyle yapmıyorsunuz? Okunabilir olduktan sonra sorun olmamalı !

9- Arşivleme yapmak için çıktı almak artık gerilerde kaldı. Bilgisayarınızda belgeleriniz için düzenli bir arşiv bölümü oluşturun.

10 - Yazılarınızı bilgisayarda iken kontrol edin, çıktı aldıktan sonra değil !

1 Responses to “Ofis yazıcınızı etkin kullanma yolları”

Adsız dedi ki...
27 Temmuz 2010 00:39

Faydalı bir yazı, teşekkürler


Yorum Gönder