Google Türkiye

Esnek çalışma saatleri ve çalışanlarına sunduğu rahat ofislerle dikkat çeken Google'ın Türkiye Ülke Müdürü Bülent Hiçsönmez, "Kendini rahat hisseden çalışanın verim ve motivasyonu artıyor" diyor. Bülent Hiçsönmez'e göre çalışma koşulları yaratıcılığı ve üretkenliği teşvik ediyor.

ESNEK ÇALIŞMA KOŞULLARI ÇALIŞANLARI MOTİVE EDİYOR
Google tüm dünyada çalışanların tercih ettiği bir şirket. Sizce bunun sebebi nedir? Google çalışanlarına rahat bir çalışma ortamı sağlıyor. Fiziksel rahatlığın ötesinde, kuralların esnek olduğu, herkesin fikirlerini rahatlıkla paylaşabildiği ve hiyerarşinin birçok diğer şirketteki kadar katı bir şey olarak algılanmadığı bir şirketten bahsediyoruz. Bütün bu faktörler Google'ın arzu edilen bir işveren olmasında rol oynuyor elbette.

Standart çalışma stil ve koşullarının Google tarafından esnetildiği biliniyor. Bu uygulamaları Türkiye'ye uygularken zorluklarla karşılaşıyor musunuz? Google'ın çalışanlarına yaklaşım felsefesi tüm dünyada aynı, Türkiye'de de bir farklılık gözetilmiyor. Çeşitli ülkelerdeki Google çalışanlarına sunulan imkanlar ofislerin fiziksel uygunluklarına paralellik gösteriyor. Biz de Türkiye'deki ofisimizde tüm imkanları sağlamaya gayret ediyoruz.

Sizce rahat bir çalışma ortamının motivasyona ve verimliliğe katkısı nedir? Kendilerini rahat hisseden çalışanların verimi ve yaratıcılıkları çok olumlu bir şekilde etkileniyor. Google'ın benimsediği çalışma sistemi çalışanları üretkenliğe teşvik ediyor. Sonuçta Google çalışanları sürekli üretmek ve bir şeyler sunmak zorunda. Ne kadar çok fikir geliştirilir ve uygulanırsa, şirket de o derecede başarılı oluyor.

Bu konuda nasıl stratejiler geliştiriyorsunuz? Motivasyon ve verimliliğe en büyük etki eden şeylerden birisi de Google'ın benimsemiş olduğu 70-20-10 kurak Google çalışanları, zamanlarının yüzde 70'ini sorumlu oldukları ana iş alanına, yüzde 20"sini işlerine katkıda bulunabilecek ama doğrudan bir bağlantısı olmayan bir projeye ve yüzde 10'nunu ise diledikleri tamamen farklı bir projeye ayırıyor. Sevilen birçok Google ürün ve hizmeti bu yüzde 20 ve yüzde 10'luk zaman dilimlerinde üzerinde çalışılmış projelerden çıkıyor.

Çalışanlarınızı seçerken belirli kriterleriniz var mı? Her zaman kendimi nasıl geliştirebilirim, nasıl daha iyi olurum, işime daha fazla ne katabilirim?” diye düşünen, yeniliklere açık ve yaratıcılık yönleri kuvvetli kişiler arıyoruz. Ayrıca, sadece iş odaklı olmak yerine, toplumun bir parçası olarak toplumdan aldığını topluma geri vermek isteyen, sadece kendisini düşünmeyen insanları tercih ediyoruz. Özgeçmişleri ne kadar parlak olursa olsun, bu bakış acılarına sahip olmak çok önemli.

Kariyer.net Dergi Mart 2011 s.18

Yorumlar